fredag 2 oktober 2009

Tristan äter mat

Fredag 2a Oktober

Henrik blir inkallad på en extravakt på jobbet. Det är ju på både gott och ont. Alla planer för dagen spolieras samtidigt som han kan vara ledig 2 andra dagar eller ta ut tiden i lön. Lite tufft när jag vet att jag måste vara inne med båda barnen hela dagen. Tindras feber har lagt sig MEN hostan är inte skojjig mellan varven.

Sara fixade en ny bankdosa till mig så hon kom ut hit efter jobbet med den och gjorde mig sällskap och tur var det. Tindra vägrade att sova om jag inte satt hos henne, nattningen tog ca 1h 15 min, Sara tog under tiden hand om Tristan som somnade bra mycket snabbare i sin vagn.

Glömde helt bort att ge Tristan majspurén idag, kom på det när han somnat efter båda måltiderna, så typiskt.



Torsdag 1a Oktober

Tindra har hostat halva natten och Tristan skulle ha mat eller napp konstant. Både jag och Henrik var helt slut när vi ändå var tvungna att kliva upp. Det visade sig att Tindra hade 38,3 i temp, en rejäl feber, även Tristan var lite småvarm med en temp på 37,7. Båda barnen ligger normal under 37.0.

Hade dock gett mig den på att vi skulle börja med smakisar för Tristan nu när Henrik var hemma så vi kunde filma det hela. Det gick helt över förväntan, inte speciellt kladdigt men han hade lite svårt att få till tekniken för att svälja.


Tindra somnade på eftrmiddagen på golvet i sitt rum liggandes på amningskudden, hon var så söt där så jag väckte henne inte, det fick vi ju sota lite för senare då hon inte somnade för natten förrän vid 21.30, då sov båda barnen i soffan.

Farmor och Arne tittade förbi en lite stund innan natningen. Vi fick ett set kläder var till barnen. Arne tittade på vår nya vägg (mellan garnaget och huset) och den fick godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar