söndag 4 oktober 2009

Tindra förkyld

Söndag 4e oktober
Storm och ösregn om vart annat, inget roligt väder att gå uti i. Tindra är fortfarande dålig och det verkar tyvärr som om det blir sämre i stället för bättre, hostan har ökat och näsan rinner nu ganska så tjockt.

Jag har lyckats städa i källaren, tvättstugan och hallen. Så härligt det blev, har hela kvällen haft en känsla av att jag vill gå ner och sätt mig där och mysa :-o I TVÄTTSTUGAN!!! VA!!! Bara för att det är enda stället där jag kan smita undan röran och dåligt samvete av att inte ha gjort tillräckligt. Tänker faktiskt lägga upp en bild på min tvättstuga i fint skick :-D
När jag var klar med städningen i tvättstugan (som gjordes medan båda barnen sov) hör jag i Tristans babywatch hur Tinna står hos honom å pratar. Fröken har då gått upp ur sin säng och in i vårt rum "ungen" erkänner stolt att JA, jag väckte lillebror, charmigt värre. Som tur var somnade lilleman om igen.



Tindra fortsätter att vara tuff vid nattningen, klagar på magont när H skulle lägga henne men inte när jag gick upp med henne igen 20 min senare. åt inte sin välling. Måste ringa HVC imorgon för att prata om matallergi så vi kan få testa henne.






-------------------------------------------------------------------------------------------------

Lördag 3e oktober



Var hemma och inne hela dagen för att försöka få Tindra frisk igen, det underlättade mkt att moder natur bjuder på en rejäl höststorm så det lockar inte direkt att gå ut.

På kvällen var det examenskalas hos våra trevliga grannar, Lina är nu färdig Fil Mag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar