söndag 18 oktober 2009

Sotar för...

Söndag 18 oktober

att jag var såå duktig igår. Förkylningen och humöret mycket sämre å dessutom ensam med barnen hela dagen (11-21.30). Som jag skällt på Tindra idag, ursch och fy vad dåligt samvete jag har! MEN hon gnäller konstant! Ska bara ha ngt att äta HELA tiden eller oxå springer hon runt som en tok (men det är skoj). Hon skallar (nickar) på sin brors huvud när han sitter i bumbon. När han ligger i babygymmet så har hon fått för sig att hon ska stå och hoppa precis vid hans huvud lr helt enkelt sätta sig på hans huvud! Hon tog ALLA sina böcker (medan jag gjorde mat till Tristan i köket) och "la" hos honom, hon skulle ju vara snäll men hälften av dem träffade säker honom på ngt sätt, den sista såg jag å den träffade honom i ansiktet (då först grät han). Min lilla poj börjar bli välidgt härdad och tålig.

Jag har nog ammat för sista gången för ngn dag sedan. Provade i förrgår oxå men då vägrade han, pumpade då ( lite drygt 150 ml) och sedan blev det inte igår utan jag tänkte vänta tills i morse, vilket blev nu kl 20.00, fick då ut 190 ml. Det är ju ingenting på 2 dygn. Känns både jobbigt och skönt på samma gång. Vill amma för det är så underbart mysigt men det är skönt att "slippa" när vi är ute.

1 kommentar:

  1. elle är likdan heeeela tiden bara gnäller och ska småäta! och nu har hon börjat med att ska ha nappen i käften hela tiden! det måste va nån fas

    SvaraRadera