fredag 25 september 2009

Lite av varje...


23 september
Min lilla kille blve 5 månader! Vart har dessa tagit vägen, nästa månad är han ett halvt år. Det är lite tungt att tänka på , blir faktiskt lite ledsen, hinner inte med vill ha småbäsisen kvar ett tag till. Njuter ändå varje dag med både honom å Tindra.

24 september
Oj vilken upp o nervänd dag det blev.
Lämnade Tindra på dagis och sedan åkte vi andra till farmor på MAXI. Farmor hade fått ett tillfälle att handla kläder och skor på till 30% så vi skulle kolla om det var ngt vi ville ha. Å det blev en del :-) Jag köpte ett par skinnstövlar, och 1 blus till mig själv. Till barnen blev det mössor (3 st) Tristan fick 2 st pyjamaser och 1 tröja, Tindra fick 1 tröja. All kostar oss 800 kr.
Detta tog ju lite tid så vi fick skjutsa pappa till jobbet efter att först ha hämtat upp hans jobbkort hema och köpt med lite lunch till honom. Först när vi kör till båtarna somnar Tristan, det blir ca 15 min sömn. Han vägrar sova mer hemma.
Packade och gjorde iordning Tindras väska då hon skulle hämtas strax efter kl 14.00 av Jenny för att leka med Olivia medan jag själv skulle ner till MÖ och hålla ett föredrag, Tristan skulle åka med mig. Tristan har inte sovit på hela tiden.
Väl i bilen till MÖ somnar han äntligen, han sover när jag flyttar över honom till vagenen och fortsätter sova tills jag hållt mitt första föredrag dvs ca kl 17.00. Han får lite käk (flaska) och är vaken igen. Jag håller mitt andra föredrag kl 18.10-18.30 börjar sedan köra hem. Fick stanna för att göra mer mat till honom och sedan mata medan jag körde. Tristan somnade medan han åt, ungefär i höjd med Landskrona. Sov ca 15 min igen för när vi kom in till Jenny å Henrik så vaknade han med en gång. Det hade gått bra för Tindra att vara hos Jenny och Olivia iaf, de hade varit på lekplatsen mm. TACK för hjälpen!
Väntatde in H & H innan vi körde hem vid 21.15 då ville Tristan ha mat igen, han skrek i bilen hela vägen :-( Gav bröstet i sängen å så sov vi för natten.

25 september
Kl 05 vaknade Tristan och skulle ha mat så nu har jag varit vaken sedan dess. TRÖTT! å ändå sitter jag här å skriver istf att sova en stund nu när han sover! Jaja... får väl se vad mer det blir av denna fredag.


forts kl 23.20

Morgonen fortsatte med att Tindra helt själv tog på sig sin kjol, Riktigt duktig tjej!
Båda barnen har varit gnälliga hela dagen, Ti vägrade äta sin lunch på dagis och det händer ju ALDRIG! Hemma vid nattningen sa hon att hon hade ont i magen och vägrade sova, dock ingen feber och inget kräk så peppar peppar... Hon fick komma upp och vara uppe tills hon somnade i H´s famn då hon bars upp i vår säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar